יום שני, 27 בנובמבר 2006

קריאה וזעקה מתוך כבוד הדדי - אבי רט

אחינו ורעינו תושבי גבעת שמואל היקרים

שעות לא קלות עוברות על עם ישראל בעת האחרונה. עודנו מלקקים את פצעי מלחמת לבנון, עודנו נבוכים מול מערכת שלטונית הנגועה בשחיתויות ובעוולות, עודנו כואבים את כאב אחינו מגורשי ועקורי גוש קטיף. זאת ברמה הלאומית.

המציאות הכל כך מורכבת וטעונה הזו, מצריכה תיקון וטיפול. איננו מנהיגי עם, ואיננו שרים וגנרלים, אך כולנו חשים שצו השעה הוא האחדות והוספת צדק, יושר וקדושה במחנה. ב"ה זכינו לחיות זה עשרות שנים בגבעת שמואל. מקהילה קטנה וכפרית, צמחה והיתה גבעת שמואל לקום מרכזי וחשוב.

במשך עשרות שנים, למרות השינויים החברתיים, הדמוגרפיים והסוציו אקונומיים בגבעת שמואל, השכילו התושבים כולם ופרנסיהם לשמור על איכות חיים ועל אוירה של שכנות טובה. לא ידענו מחלוקות ומריבות, ודאי לא על רקע דתי. השכלנו למצוא דרכים של שלום ורעות כדי לפתור בעיות ולקדם פני מחלוקות.

לצערנו הרב, ולכאבנו הגדול עלולה מציאות זו להשתנות במידה ותתקבל החלטה להקים בגבעת שמואל קאנטרי קלאב, שמשמעותו חילול שבת המוני, והפיכת חיינו לבלתי נסבלים גם מבחינה רוחנית וגם מבחינת איכות חיים יומיומית.

אם עד עתה חשנו כולנו, דתיים וחילוניים אוירה של שקט בשבת, כבישים יחסית ריקים מתנועה, וקצת מנוחת הנפש מכל ההמולה, הרי שהקמת קאנטרי קלאב תסיים כל זאת. חיינו גם בשבת וגם בימי החול יהפכו למציאות אחת גדולה של תנועה, רעש המולה, וחילול כל קדוש.

לא נוכל לעמוד חדלי מעש מול כל זאת. לא נוכל להחריש מול פגיעה בקודשי ישראל. לא נוכל להרשות לשיקולים פוליטיים וכלכליים להרוס את יסודות המורשת ושורשי האומה.

אנו פונים בקריאה וזעקה של כבוד הדדי, ומתוך אהבת ישראל וקדשי ישראל לתושבי גבעת שמואל, לנבחריה ופרנסיה, ולנציגי הציבור, לפעול בכל כוחם ויכולתם להסיר את הרעיון הזה שעיקרו פגיעה בשבת ובקודשי ישראל.

לא מחלוקת אנו צריכים עכשיו. לא עוד פגיעה בקודש. ההיפך- תוספת של אור ואהבה, תוספת של שלום וקדושה. אלו יביאו למזור ונחמה, ובע"ה לימים טובים יותר לישראל.

בכאב ובאהבת ישראל
אבי רט

אין תגובות: